Thursday 28 December 2017

Forex trading hemligheter handelsstrategier for the forex marknaden nedladdning


Inskickad av Edward Revy den 28 februari 2007 - 12:52. Aktiv Forex trading och konstant forskning möjliggjorde att vi samlade olika strategier och tekniker i vårt handelsarsenal. Idag är vårt team glada att presentera en ny rättvis Forex Trading Strategies webbplats där handlare snabbt och gratis kan utforska olika Forex-strategier och lära sig handelsmetoder Varför delar vi vår kunskap Vi är handlare som andra och vi gillar vad vi gör. Det finns inga hemligheter om Forex trading, bara erfarenhet och engagemang. Dessutom finns det otaliga säljare som erbjuder sina strategier och system för handlare som är redo att betala. vi skulle bli förvånad om du inte har mött en ännu gratis eller betald mdash valet är att handlare ska göra. Vårt val är en gratis samling. Vi kommer också att uppdatera vår samling varje gång vi upptäcker en ny bra Forex-strategi Vi välkomnar dig idag för att utforska Forex tradingstrategier och system med oss ​​och hoppas. Du hittar lite användbar information för dig själv som kommer att förbättra din handel. Klar för att dela med dig av dina idéer med andra handlare Placera din handelsstrategi på vårt forum mdash bli med oss ​​i vårt uppdrag att hjälpa Forex-handlare bli bättre handlare Arena är programvaran för dem som har en bra förståelse för att investera och hur man bygger en strategi men vill inte koda eller använda program som ger dig kod som måste testas, omkodas och testas igen. Vi har alla varit där, du har jobbat i ekonomi i flera år nu och du har fantastiska idéer att sätta en strategi tillsammans men du ska antingen betala en programmerare en arm och ett ben för att koda en strategi för dig eller du ska bygga den i något som är långsamt och klumpigt. Det skriver ut koden för dig, du kopierar och klistrar in den i MT4, det slår inte målet på precis rätt ställe du går tillbaka och justerar etc, etc., etc. Inskickad av Användaren den 13 september 2015 - 23:04. Författare: Hassam Forex trading kan vara kul om du kan behärska skickligheten i riskhantering. Enligt min mening är det viktigaste i någon handel riskhantering. Om du riskerar 30 pips per handel och gör 100 pips i genomsnitt, även om du har 50 winrate kommer du att göra 350 pips i 10 affärer (50 winrate betyder i 10 affärer du vinner 5 affärer och du förlorar 5 affärer i genomsnitt. 5 branscher innebär att 500 pips och att förlora 5 affärer betyder att du förlorar 150 pips så att du får totalt 350 pips). Det finns ingen 100 vinnande handel setup. Varje handel setup har en sannolikhet för misslyckande. När du går in i en handel tar du risken. Med liten risk ser du till att om handelsuppsättningen misslyckas kommer du inte att förlora mycket. Tricket ligger i att komma in i små och testa vattnet. När handeln går till din fördel och du blir ganska säker på att du har fått ett bra drag, bör du öppna fler positioner. Detta kommer att se till att du multiplicerar dina vinstmargonaler. Den viktiga frågan är hur vi gör det. Jag använder ljusstakar mycket i min handel. H4-ljus och H1-ljus är mycket viktiga och de kan ge dig väldigt viktiga ledtrådar där priset går och var du borde placera stoppförlusten. Jag bryr mig inte om M5, M15 men använder M30-ljus samt H1 och H4-ljus när jag gör mina ingångs - och avslutningsbeslut. Jag öppnar bara en handel vid slutet av M30, H1 eller H4 ljuset. Alla indikatorer är långa och opålitliga. Den mest tillförlitliga indikatorn som nämnts ovan är prisåtgärd. I skärmdumparna ser du Stokastisk och MACD-oscillator. Jag använder dem bara 30 av tiden medan de använder ljusstake 70 av tiden. Rörliga medelvärden fungerar som starka stöd och motståndsnivåer. Jag använder glidande medelvärden som stöd och motståndsnivåer. Om författaren: Martin Pearce, professionell Forex Trader och medlem av FX Trading Revolution team. Han visar sanningen om forex och mäklare. För att kontakta honom, fyll i kontaktformuläret på FXTradingRevolution webbplatsen. Hur jag sparade över en miljon på ett år med live trading Utan tvekan har varje handlare redan tänkt på hur man gör sin första miljon genom att handla på Forex. De försökte ett dussin olika system, strategier eller indikatorer som är garanterade att fungera, och ändå har den framgång som drömt om, ännu inte kommit fram. Har du verkligen försökt allt Nu vill jag visa dig lite annorlunda perspektiv på hur du sparar din första miljon med live trading. Detta är det tionde året som jag har investerat på kapitalmarknader. Tillsammans med mina affärspartners arbetar vi som portföljförvaltare för institutionella kunder. Under vår tid på FOREX-marknaden har vi insett att framgång i manuell handel beror på: 1) Handlarens förmåga - hur han kan anpassa sig, känna till en möjlighet för potentiell vinst och acceptera handelsförlustsituationer. 2) På mäklaren genom vilken han insåg transaktioner . Inte ens nämna vikten av att välja en toppklassmäklare i normal automatisk eller till och med högfrekvent handel. Låt mig först klargöra vilka kostnader varje realiserad affär innebär i verkligheten. I följande illustrativa exempel från verklig handel ser du hur stor skillnaden i totala kostnader kan vara med olika mäklare. Inskickad av Användaren den 4 mars 2014 - 00:35. Inskickad av Andrei Florian Myron sa (här) vi drar trendlinjen av HH (Higher Highs) och HL (Higher Lows) för uptrend och LH (Lower Highs) och LL (Lower Lows) för downtrend. Vi behöver minst 2 LH svängningar för downtrend och minst 2 HL swings för uptrend. Vi behöver vara en trendföljare och gå alltid med trenden. Det här är Myrons ord när trendlinjen presenterades, inte min. Så, när tredje gången prissätter vår linje, söker vi efter köp om vi har uptrend line och säljer om vi har downtrend line. Till exempel på AUDUSD Daily fick vi en stor och tydligt downtrend Inskickad av användaren den 12 januari 2014 - 18:51. MACD Forex Binär Options-strategi för M5-tidsramen som är väldigt enkelt, enkelt och kraftfullt Det finns många Forex-binära alternativstrategier tillgängliga på marknaden. Trading forex binära alternativ är mycket enklare jämfört med forex. Det finns ingen stoppförlust eller vinst. Du behöver bara få marknadsriktningen korrekt. Det är allt. Nu är det här en mycket enkel Forex binär alternativ strategi som använder några ljusstake mönster i kombination med MACD. MACD är en mycket kraftfull momentumindikator. Inskickad av Edward Revy den 18 oktober 2013 - 13:47. Inskickad av Adam Green 1. Huvudbegrepp Nybörjare måste uppnå tillräcklig handelsexpertise och skicklighet för att kunna välja utmärkta stoppförluster och vinstmål för alla affärer som de utför. Dessa är viktiga åtgärder för att perfektera, främst eftersom Forex har en så oregelbunden och oförutsägbar karaktär att det snabbt kan stoppa positioner som skyddas av endast små stoppförluster, t ex 50 pips eller mindre. Det efterföljande diagrammet visar en sådan handelssituation. På ovanstående diagram har priset gått fram inom ett komplicerat handelsområde, som visat mot vänster sida innan det så småningom sjönk till nackdelen. En ny kort position aktiverades därefter skyddad genom en stoppförlust som befann sig cirka 50 pips över den tidigare motståndsnivån. Olyckligtvis orsakade en stor hausseisk prisspik denna handel att gå ut med en förlust. Inskickad av Edward Revy den 21 januari 2011 - 13:12. Ive bestämde sig för att samla resurserna om Trailing Stop EA som är tillgängliga idag. De flesta av indikatorer och EAs är ett tillstånd av Forex-TSD - ett av de mest avancerade forumen om Forex trading, där du kan hitta nästan vad som helst, men även då är det ibland svårt att hitta indikatorer som du behöver snabbt. Så, Ive bestämde sig för att göra en serie sidor med indikatorer och expertrådgivare (EA) som enligt min mening är mest användbara. Följ mig, njut av handel Inskickad av Edward Revy den 17 december 2009 - 13: 05.Forex Trading Strategy Nick8217s Forex Price Action Strategy Välkommen till den senaste utgåvan av min Forex trading strategi. Min Forex trading strategi är helt baserad på prisåtgärder, inga indikatorer, inga förvirrande tekniker, bara rent pris. Jag har utvecklat, anpassat och förbättrat min prisstrategi sedan 2005. Denna handelsstrategi är tio år då den har överlevt stora förändringar i marknadsförhållandena, hög volatilitetsperioder, låg volatilitetsperioder och allt annat som Forex-marknaden har kastat på Det. Och det är skönheten att handla en prishandlingsstrategi8230 8230 Indikatorbaserade strategier är låsta till de marknadsförutsättningar de skapades för. Prisåtgärden är flytande, det anpassar sig enkelt till förändrade förhållanden, till olika par, till olika tidsramar och till och med till olika handlare. Viktigast, prisåtgärder gör att du kan hålla din handel enkel. Hålla din handel enkel Den viktigaste principen i min Forex trading strategi är att hålla handel enkelt. Jag är emot över komplicerad handel. Eftersom ju enklare din strategi är, desto effektivare blir du som en näringsidkare. Ett av de viktigaste målen med min prisåtgärdsstrategi är att hålla mina kartor rena. Det enda jag lägger på mina diagram är stöd och motståndsområden. Jag använder dessa stöd och motståndsområden i samband med ljusstakeanalys för att handla Forex. Att förpacka mina kartor fulla av indikatorer skulle göra det omöjligt för mig att läsa prisåtgärder. Handel utan indikatorer gör min Forex trading strategi enkel, stressfri och mycket effektiv. Hur ser ett rent Forex-diagram ut här Here8217s en bild av min EURUSD 4-timmarsdiagram. Min rena och enkla Forex trading strategi Detta diagram är klart och lätt att förstå, det finns inget som distraherar dig från läspriset. Det är därför jag älskar min Forex trading strategi. Vissa handelsstrategier är en absolut röra för indikatorer. Kolla in bilden nedan, vissa människor handlar faktiskt som sådan En rörig indikatorbaserad Forex-strategi Varför skulle du vilja handla som dessa Indikatorer som krävs för denna handelsstrategi Så att handla min Forex Trading Strategy Jag använder inga indikatorer. Jag brukar inte använda Forex-indikatorer eftersom jag tycker att uppgifterna är värdelösa, eftersom de löper nuvarande pris. Om du vill vara i ögonblicket och ta hand om vad som händer just nu måste du basera handeln på nuvarande prisåtgärd. Vilka valutapar kan du handla framgångsrikt med Forex Price Action? Min Forex Trading Strategy kommer att fungera på valfritt valutapar, vilket är gratis flytande och regelbundet handlas. Detta beror på att min metod är baserad på prisåtgärd. Det innebär att du kan använda denna handelsstrategi för att framgångsrikt byta alla valutapar du hittar på din Forex trading plattform. Med detta sagt föredrar jag personligen att bara koncentrera mig på några valutapar på en gång. Jag tycker att det är för distraherande att försöka hålla reda på för många par på en gång. Jag handlar huvudsakligen EURUSD, USDCAD och AUDUSD. Jag handlar i allmänhet om dessa valutapar eftersom de är mest förutsägbara och deras rörelse är mjukare. Du kan inte hitta slumpmässiga hopp om inte någon av de mycket oväntade nyheterna, som är ganska sällsynt, var några. Om du föredrar att handla en viss Forex-session som London, New York och asiatisk session, välj sedan de viktigaste valutapar som är aktiva vid dessa tillfällen. Price Action Trading fungerar bättre på längre tidsramar Eftersom detta Forex Trading System är baserat på prisåtgärd kan du handla vilken tidsram som helst från en timme eller mer. Jag koncentrerar mig huvudsakligen på en timme, fyra timmars och dagdiagram. Dessa är konsekvent de mest lönsamma, eftersom mönstren är lättare att hitta och leder till mer konsekvent vinst. Typer av prisåtgärdsanalys Primärt använder jag två former av Price Action Analysis: Support and Resistance lines. Ljusstake analys. Hur man anger transaktioner med hjälp av min Forex Trading Strategy På grund av den senaste ekonomiska osäkerheten och länder som förlorat sina kreditvärderingar mv, växlar valutor som de normalt skulle. Detta har lett till att jag bara handlar omkallelser. Jag letar efter starka återställningsuppställningar som bildas ovanpå mina support - och motståndsområden. När ett mönster bildar, som indikerar en omkastning, ställer jag in ett utlösningspris och går in i handeln. Jag tar flera affärer varje vecka. Handelsstrategins mål och stoppar mål: Mina mål är i genomsnitt 80 pips. Stoppar: Mina stopp är i genomsnitt 40 pips. Dessa mål och slutar skiljer sig åt under olika marknadsförhållanden. Jag tillåter vanligtvis prisåtgärder för att bestämma mitt mål och sluta. Det betyder att jag kommer att läsa ljusen och ställa in mitt stopp baserat på senaste höjder och nedgångar. En vanlig plats för ett stopp kommer att vara över eller under de senaste höga eller låga. Hur man anpassar handelsstrategin kring nyhetsbrev Jag använder Forex Calendar från förexfaktor för att hålla reda på ekonomiska data. Statistiskt har jag funnit att jag inte behöver undvika att handla under nyheter med stor inverkan. Faktum är att genom att handla genom de flesta nyhetsmeddelanden slutar jag göra mer vinst8230 8230 Varför betalar banker och andra stora handelsinstitut miljoner för analytiker och dataflöden som gör det möjligt för dem att göra utbildad gissning om kommande ekonomiska utgåvor. Dessa gissningar är införda i pris innan uppgifterna släpps. Om en handel sätter upp formulär före en viktig ekonomisk datafrisättning, kan det vara ett tecken på att stora institutioner är positioner för frisläppandet. Om prisåtgärder säger att du är kort, är det vanligtvis en anledning. De enda nyheterna jag undviker är oförutsägbara nyheter eller mycket höga nyheter, här är en snabb lista: Tal från centralbanksledare eller politiker. Räntemeddelanden eller något direkt relaterat till räntorna. NFP-rapporten, namnet ändrades för en tid sedan till 8220Non-farm Employment Change8221-rapporten. Du bör också vara säker på viktiga politiska möten som toppmötena G7 och G8. Det senaste G7-toppmötet i juni 2015 orsakade många oförutsägbara drag i euron. För det mesta kan nyheterna säkert ignoreras. Det enda jag inte gör är att skriva in en handel som utlöses av ett pressmeddelande. Nyhetsbaserade rörelser tenderar att spåra snabbt, så om jag har en inmatningsutlösare tar jag bort den innan någon större pressmeddelande. Som du kan se är min Forex Trading Strategy enkel och tillåter dig att göra pips under alla marknadsförhållanden, med nästan alla Forex-valutapar. OANDA använder cookies för att göra våra webbplatser enkla att använda och anpassade till våra besökare. Cookies kan inte användas för att identifiera dig personligen. Genom att besöka vår webbplats godkänner du OANDA8217s användning av cookies i enlighet med vår integritetspolicy. För att blockera, radera eller hantera cookies, besök aboutcookies. org. Att begränsa cookies hindrar dig från att använda vissa av funktionaliteten på vår webbplats. Ladda ner vårt mobila Apps Select Account: Lektion 4: Att göra det första handla Forex Trading Strategies och bästa praxis Idén att lista dina strategier eller handelsriktlinjer är att skapa motsvarande en policy och procedurhandbok för handel. Att definiera din strategi innan du går in i en handel hjälper till att hindra känslor att ta över din handel. Handel på Technicals Technicals refererar till användningen av diagram och diagram för att identifiera potentiella köp - och försäljningsnivåer. Traders som använder dessa verktyg kallas ofta chartister 8211 se lektion 6 8211 En introduktion till teknisk analys för mer information om teknisk handel. Handla på grundvalen Handel på grunden 8211 även kallad handeln 8211 är studien av nyhetshändelser och ekonomisk statistik för att bestämma handelsmöjligheter. Hänvisas till som fundamentalister. Dessa handlare håller stor vikt vid förändringar i ekonomiska indikatorer som räntor, sysselsättningsnivåer och inflation. Se lektion 5 8211 En primer till grundanalys för mer information om grundläggande handel. Handel när indikatorer Konflikt Det är ett faktum att handeln sker när det kommer att uppstå motstridiga uppgifter när du utvärderar den troliga framtida riktningen för en viss valuta. När du står inför motstridiga uppgifter har du två alternativ 1) formulera din egen åsikt om vilken kurs växelkursen sannolikt kommer att gå, eller 2) helt enkelt avstå från att handla i det valutaparet tills en tydligare bild framträder. Handelsdisciplin Framgångsrik handel kräver att disciplinen håller fast vid en strategi. Oavsett marknadens riktning, det värsta du kan göra är att handla rasande och utan tanke - detta överdriver bara förluster. Om du har gått in i en handel baserad på den bästa analysen som finns tillgänglig för dig då och handeln fortfarande går emot dig, kan det vara bäst att minska dina förluster och fortsätta. Medan ingen näringsidkare gillar att ta en förlust är slumpmässigt köp och försäljning på varje marknadssvängning inte en handelsstrategi - det är dock en säker väg att förlora pengar. Medan vi är på ämnet att förlora pengar, kan vi integrera stoppförluster i dina beställningar för att skydda din investering. Se Stop-Loss Orders senare i den här lektionen för mer information. När motstridiga uppgifter förhindrar dig från att bestämma en tydlig riktning, så är det för tillfället inte möjligt att välja ett valutapar. 169 1996 - 2017 OANDA Corporation. Alla rättigheter förbehållna. OANDA, fxTrade och OANDAs fx-varumärke är ägda av OANDA Corporation. Alla andra varumärken som visas på denna webbplats är deras respektive ägares egendom. Levererad handel i valutakontrakt eller andra valutaprodukter på marginal medför en hög risknivå och kanske inte är lämplig för alla. Vi rekommenderar dig att noggrant överväga om handel är lämplig för dig mot bakgrund av dina personliga omständigheter. Du kan förlora mer än du investerar. Informationen på denna webbplats är generell. Vi rekommenderar att du söker oberoende ekonomisk rådgivning och säkerställer att du fullt ut förstår riskerna innan du handlar. Handel via en online-plattform medför ytterligare risker. Se vår juridiska sektion här. Finansiell spridning är endast tillgänglig för kunder i OANDA Europe Ltd som är bosatta i Storbritannien eller Irland. CFDs, MT4-säkringskapacitet och hävstångsförhållanden överstigande 50: 1 är inte tillgängliga för amerikanska invånare. Informationen på denna webbplats är inte riktad till invånare i länder där distributionen, eller användningen av någon, skulle strida mot lokal lagstiftning eller reglering. OANDA Corporation är en registrerad handels - och detaljhandelsförhandlare för Futures Commission med Commodity Futures Trading Commission och är medlem i National Futures Association. Nr: 0325821. Vänligen hänvisa till NFAs FOREX INVESTOR ALERT där det är lämpligt. OANDA (Canada) Corporation ULC-konton är tillgänglig för alla med ett kanadensiskt bankkonto. OANDA (Canada) Corporation ULC är reglerad av Canadian Investment Investment Regulatory Organization (IIROC), som inkluderar IIROCs online rådgivare checkdatabas (IIROC AdvisorReport) och kundkonton skyddas av den kanadensiska Investors Protection Fund inom angivna gränser. En broschyr som beskriver naturen och begränsningarna för täckningen är tillgänglig på begäran eller på cipf. ca. OANDA Europe Limited är ett företag registrerat i England nummer 7110087 och har sitt säte på Golv 9a, Tower 42, 25 Old Broad St, London EC2N 1HQ. Det är auktoriserat och reglerat av Government of 160. Nr: 542574. OANDA Asia Pacific Pte Ltd (Co-reg. Nr 200704926K) innehar en kapitalmarknadstjänstlicens utfärdad av Singapores monetära myndighet och licensierad av International Enterprise Singapore. OANDA Australia Pty Ltd 160is regleras av Australian Securities and Investments Commission ASIC (ABN 26 152 088 349, AFSL nr 412981) och är utgivare av produkter och tjänster på denna webbplats. Det är viktigt för dig att överväga den nuvarande Financial Service Guide (FSG). Produktinformation (PDS). Kontovillkor och andra relevanta OANDA-dokument innan du fattar några finansiella investeringsbeslut. Dessa dokument finns här. OANDA Japan Co. Ltd. Första typ I finansiella instrument Företagsledare för Kanto Local Financial Bureau (Kin-sho) nr 2137 Institut Financial Futures Association abonnentnummer 1571. Handel FX andor CFDs på marginal är högrisk och inte lämplig för alla. Förluster kan överstiga investeringar. Forex Trading Forex Trading kan inte vara konsekvent lönsamt utan att följa någon Forex-strategi. Det tar tid och ansträngning att bygga upp din egen handelsstrategi eller att anpassa en befintlig till dina handelsbehov och stil. Vad är en handelsstrategi Vanligtvis är en handelsstrategi en uppsättning regler för införsel och utträde. som en näringsidkare kan använda för att öppna och stänga positioner på valutamarknaden. Dessa regler kan vara mycket enkla eller väldigt komplexa. Enkla strategier kräver vanligen bara få bekräftelser, medan avancerade strategier kan kräva flera bekräftelser och signaler från olika källor. Dessutom kan en handelsstrategi innehålla några regler för hantering av pengar eller riktlinjer. Vissa strategier (t ex Martingale) kan centreras strikt kring positioneringstekniker. Bortsett från införselreglerna och valfria riktlinjer för hantering av pengar, karakteriseras strategier ofta av listan över handelsverktyg som krävs för att anställa den angivna strategin. Dessa verktyg är vanligtvis diagram, tekniska eller grundläggande indikatorer, vissa marknadsdata eller något annat som kan användas i handel. När du väljer en strategi måste du förstå vilka av de verktyg du behöver. Det är viktigt att välja en strategi eller ett system som är lätt att följa med ditt dagliga handelsschema och som kan tillämpas framgångsrikt med din kontobalans storlek. Mekaniska vs Diskretionära Forex-strategier som handlas baserat på strikta matematiska regler utan otvetydiga villkor och inga viktiga handelsbeslut som görs av näringsidkaren kallas mekaniska. Ett bra exempel på ett mekaniskt system är en glidande medelkorsstrategi, där MA-perioder ges och positionerna matas in och lämnas exakt vid korspunkten. När man arbetar med mekanisk handelsstrategi är det lätt att backtest en och bestämma lönsamheten. Du kan också automatisera sådant system via MetaTrader-expertrådgivare eller någon annan handelsprogramvara. Den vanliga nackdelen med sådana strategier är deras brist på flexibilitet inför de grundläggande förändringarna i marknadsbeteendet. Mekaniska strategier är ett bra val för handlare som är kunniga inom handelsautomatisering och backtesting. Strategier som behåller viss osäkerhet och inte lätt kan formaliseras i matematiska regler kallas diskretionära. Sådana strategier kan endast testas manuellt. De är också benägen för känslomässiga fel och olika psykologiska fördomar. På den ljusa sidan är diskretionär handel väldigt flexibel och gör det möjligt för erfarna handlare att undvika förluster i svåra marknadssituationer samtidigt som de erbjuder möjlighet att förlänga vinsten när handlare anser det möjligt. Nybörjare valutahandlare bör förmodligen hålla sig borta från diskretionär handel, eller åtminstone försöka minimera omfattningen av sitt utrymme för skönsmässig bedömning i handel. Strategier I detta Forex-strategibyrå hittar du olika strategier som är indelade i tre huvudkategorier: Indikator Forex-strategier är sådana handelsstrategier som baseras på standard Forex-diagramindikatorer och kan användas av alla som har tillgång till vissa kartläggningssystem (t. ex. MetaTrader-plattformen). Dessa FX-strategier rekommenderas till handlare som föredrar tekniska analysindikatorer över allt annat: Pris Åtgärd Prisåtgärd Forexstrategier är valutahandelstrategier som inte använder några diagram eller grundläggande indikatorer utan istället baseras rent på prisåtgärden. Dessa strategier kommer att passa både kort - och långsiktiga näringsidkare, som inte gillar fördröjningen av standardindikatorerna och föredrar att lyssna när marknaden pratar. Olika ljusstake mönster, vågor, tick-baserade strategier, rutnät och väntande positionssystem mdash dom alla faller i denna kategori: Fundamental Fundamental Forex Strategier är strategier baserade på rent grundläggande faktorer som står bakom de köpta och sålda valutorna. Olika grundläggande indikatorer, såsom räntor och makroekonomisk statistik, påverkar valutamarknadens beteende. Dessa strategier är ganska populära och kommer att gynna långsiktiga näringsidkare som föredrar grundläggande dataanalys över tekniska faktorer: Testa din Forex-strategi Det är väldigt viktigt att testa din handelsstrategi innan du lever med den. Det finns två sätt att testa din potentiella handelsstrategi: backtesting och forward testing. Backtesting Backtesting är ett slags strategitest som utförs på tidigare data. Det kan antingen vara automatiserat eller manuellt. För automatiserad backtesting bör en speciell programvara kodas. Automatiserad testning är mer exakt men kräver att ett helt mekaniskt handelssystem testas. Manuell testning är långsam och kan vara ganska felaktig men kräver ingen extra programmering och kan göras utan någon speciell förberedelseprocess. Eventuella backtestingresultat bör tas med ett saltkorn, eftersom den testade strategin kan ha skapats för att passa särskilt bakomliggande historiska data. Framåtprovning Framåtprovning utförs antingen på ett demokonto eller på ett mycket litet (mikro) levande konto. Under sådana test handlar du normalt med din strategi som om du handlade med ditt levande konto. Precis som vid backtesting kan framåtprovning också automatiseras. I det här fallet behöver du skapa en handelsrobot eller expertrådgivare för att kunna utföra ditt system. Naturligtvis, med diskretionär strategi, är du begränsad enbart till manuell testning. Framåtriktad testresultat anses vara mer användbar och representativ än de bakre testen. Tolkning av resultaten Men du bestämmer dig för att testa din strategi, du behöver förstå resultaten du får. Intuitivt vill du döma resultaten enligt strategi39s lönsamhet, men du bör inte glömma bort andra viktiga parametrar av framgångsrika handelsstrategier. De är: låga drawdown storlekar, korta drawdownperioder, hög sannolikhet för att vinna, höga genomsnittliga belöning-till-risk-förhållanden och stort antal affärer. Helst bör ditt system tjäna lika bra på bullish och bearish handelar, den resulterande balanskurvan borde vara konsekvent och enhetlig, utan betydande droppar eller långa plana perioder. Om du använder MetaTrader för backtesting eller vidarebefordran, kan du använda vårt analysverktyg för att bättre förstå de starka och svaga sidorna av din strategi. Ytterligare läsning Om du vill ha information om Forex-strategier eller behöver några ytterligare exempel på arbetsstrategier, är du välkommen att bläddra i vårt e-böcker avsnitt om strategier för att lära av helt gratis nedladdningsbara e-böcker. Du kan också välja att läsa några artiklar från vår strategibyggnad för att förbättra din kunskap om ämnet. Om du vill dela din Forex trading strategi med andra handlare, eller vill fråga några frågor angående de strategier som presenteras här, var god, kom med en diskussion om Forex strategierna på forumet.

No comments:

Post a Comment