Sunday 3 December 2017

4h forex systemet


Trading System Test: 4H Scalping Method Postad 4 år sedan 2:29 13 augusti 2013 6 Kommentarer Återigen, grattis till 4H Scalping Metoden för att bli namngivet Bästa Forex Trading System för juli månad. Frågan är, kommer den att stå emot min betygsram I8217ve gått igenom forumen och det verkar som om systemet faktiskt har varit en favorit favorit i lång tid, men det var bara inlämnat nyligen. Ett problem var att mekanik och handelsregler presenterades i form av ett 42-sidigt dokument. Som det är fallet med de flesta människor, ansågs det TLDR (för länge didn8217t läste) och många didn8217t störde med det. Den goda nyheten är att forumanvändaren phil838 bestämde sig för att välja en av strategierna och förenkla den för alla andra. Enligt honom hade han8217s en 70-vinnarsats med hjälp av den förenklade strategin, som faktiskt är ganska ganska imponerande. Vad jag tycker är ännu mer intressant är hur systemet inte använder alla tekniska indikatorer alls Backtesting Parameters Backtesting period: Februari 2012 till juli 2013 Inträdesregler: Rita hårbotten linjer vid senaste svänghöjder och låga. Placera köpstopporder tio (10) pips ovanför svängen hög för långa affärer, och sälja stopporder 10 (10) pips under svängen låg för korta beställningar. För att fastställa svängen hög eller låg måste den föregående trenden vara minst fyra (4) ljus och den efterföljande trenden ska också vara fyra (4) ljus. Exit Rules: Ställ en stoppförlust på 50 pips och ett vinstmål på 50 pips. När det gäller riskhanteringsregler har jag bestämt mig för att ställa risken per handel till 1 av kontot. Observera att den angivna 10-pip-buysell-stoppordern överbelägger hårbotten och hårbottenlinjekvalifikationerna har lagts till av dig för att göra systemet mindre subjektivt. Med detta kan resultaten inte 100 återspegla resultatet som phil838 eller Nick B har fått men det kan fortfarande vara en bra approximation. För nu kommer jag att dra sig tillbaka till min pod för att knäcka siffrorna. Nästa vecka kommer jag att lägga upp backtestingresultaten och systemets betyg baserat på min ram för mekaniska system. Stanna tunedWinner: Månadens bästa månadens bästa valutahandel Postat 4 år sedan 12:01 6 augusti 2013 10 Kommentarer Efter en brutal vecka lång kamp mot en, har en vinnare kommit fram. Ladies, gentlemen, monster och robotar, let8217s ger upp det för NickB, vinnaren av juli8217s bästa Forex Trading System Hans handelssystem, 4H Scalping Method. är en oldie men det är säkert en godis. Under årens lopp har det utvecklats ganska mycket i BabyPips community. Med hjälp av 4-timmars tidsram, är 4H Scalping-metoden vad vi kallar ett 8220naked8221 handelssystem eftersom det inte använder en enda indikator. That8217s right, earthlings Du vann8217t se några glidande medelvärden och oscillatorer på NickB8217s diagram. Hans systembaser handlar uteslutande om prisåtgärder, som bygger på trendlinjer för in - och utgående signaler. Låter det intressant för dig Då kanske du vill läsa mer om hans system i 4H Scalping Method-forumtråden Som vinnare av July8217s tävling kommer NickB 4H Scalping Method att få följande: En plats i Best Forex Trading System (BFTS) ) Hall of Fame i forumet Ett märke på BabyPips framsida som visas för hela augusti månad. På NickB8217s vägnar ska vi donera 50 till en av välgörenhetsorganisationerna i BabyPips Golden List of Charities. Och till sist kommer jag också att mekanisera det och backtest hans system för att se hur det går mot Robopip Standard for Mechanical Systems. Men efter att ha läst igenom systemets regler fick jag reda på att detta är mycket diskretionärt. Som sådan måste I8217ll noggrant lära känna systemet först och se om jag verkligen kan mekanisera det. Håll kontakten med July8217s tävling över, it8217s tid att tillkännage August8217s bästa Forex Trading System Contest öppet. Gå vidare till vårt forum och skicka in dina inlägg för en chans att vinna de belöningar jag just har nämnt ovan för dig själv. Se bara till att du följer de officiella reglerna för att vara kvalificerad. Lycka till, människorNanningbob 4h trading system ver. 5.0 Anställd Jun 2007 Status: Lär män att fiska 7 386 Inlägg Hur går det med det här systemet efter över ett år. P. 265 inlägg 3969 till 3971 är ett par vittnesmål. Det tar tid att lära sig men de tyckte det var värt det. Över 30 000 nedladdningar och du behöver inte betala ett öre, men du måste träna och lära dig. SIDA 50 POST 744 GIVAR MIN 1 ÅRSRAPPORT HANDELSVERSIONER 1-5 FRÅN AUG. 16, 2009 TILL AUG. 16, 2010. 10 VINNINGAR MÅNADER OCH HAD 2 FÖRSTÅENDE MÅNADER TOTALA PIPS VIL PÅ EN ÅR 19.276 OCH SOM VAR POSITIONER HANDEL HÄR FÖR ATT I REKOMMENDERADE DEM. JULI 2010 ENDAST 2 VECKOR HANDLA DENNA METOD 2121 s.21 efter 304 AUG 2010 4602 sid. 89 post 1332 OK De första 3 delarna i version 5 är klara. Jag har försökt att se till att allt fungerar, men snälla demo de olika sektionerna för att se till att de fungerar korrekt med din mäklare. Det finns så många människor att tacka för att få oss så långt. Jag vet verkligen inte vart jag ska börja. Det har varit en gruppansträngning. Detta är ett komplett system som ger dig en handelsplan. Du kommer att veta vad du ska göra oavsett vad marknaden kan göra för dig. Som jag har gjort i min tidigare tråd kommer jag att skicka mina affärer varje dag så att du kan följa med och lära dig systemet både bra och dåligt. Här är version 5.0 de första 3 sektionerna. Avsnitt 4 och 5 tar ytterligare en vecka eller så för att avsluta. Jag har bestämt mig för att färgkoda mina uppdateringar så att de är enklare att hitta i framtiden. Uppdateringar kommer att finnas i Deep Purple och andra kommentarer kommer att vara andra färger. Detta hjälper dig att upptäcka dem snabbare. 1. Version 5.2 har lagts till med alla aktuella uppdateringar. Alla tidigare uppdateringar och versioner har tagits bort. Om jag inte gjorde några ändringar höll jag 5,0 i namnet. Om namnet har 5,2 betyder det att det var uppdaterat. Alla EA och MPTM är Steve Hopwoods och ersatt alla tidigare versioner. Jag gjorde detaljerade kommentarer om ändringarna i det lästa första broschyret. Det finns två avsnitt A och B. Diskussionen om 5,2 kommer att börja på P. 23 2. Veckovis faktablad är nu klart. Visar den procentandel som en valuta kommer att flytta på en vecka för 28 valutapar. Jag har färgkodade dem i 5 huvudgrupper och visade dem i grupper på 300, 600, 900 och 1200 pip flyttar på en vecka. Jag tror att det här kommer att hjälpa dig att se olika typer av volatilitet i en valutagrupp. 3. När man tar vinst diskuteras p. 5 post 64 4. En handlarehistoria s. 5 post 73 5. P7 post 91 valutapar volatilitetsgrupperingar, vilka jag handlar och vilka jag inte. 6. Marshy har donerat en Simple Forex Risk Calculator. Förhoppningsvis kommer detta att hjälpa till att bestämma dina lotter. Jag använder tio cent per tusen eller en öre per hundra. Om du vill handla en dollar mycket behöver du 10 000 i banken. 7. pg10 inlägg 136-140 trevlig komplimang och användning av 3EA 5.1 8. pg 43 och 44 det finns flera komplimanger från handlare om systemet. 9. 4 EA förklaras bättre pg. 44 inlägg 647 och 648. 10. Margin och Take Profit diskuteras P. 46 inlägg 667 och 668. 11. 5.3 uppdateringar är nu redo för nedladdning, förbättringar förklaras i mappen. Om du har en 7 EA som säger 25.2.2 är uppdateringen 25.2.3 Kodningen är inte annorlunda för att komma in i affärer, men kommentarsektionen var fel i Sell EA. Jag har korrigerat det och nu har det också 200 piplinjen tillagt när en handel är inskriven. Så rätt 7 är 25.2.3 inte 25.2.2 Ledsen för misstaget. 26 personer har laddat ner den versionen. Men EA-kodningsavsnittet har inte ändrats så att EA: erna kommer att göra samma sak, men 25.2.2 har en saknad funktion som är allt. 12. P. 264 inlägg 3946 och 3947 Jag förklarar hur man ångrar en häck. P. 267 inlägg 3991 och 3992 Jag hjälper någon att leva med sin häckhandel. 13. Tilläggsparametrar, excel-arbetsblad. Detta ger dig en uppfattning om hur många pips ett par sträcker sig sedan oktober 2008 och april 2009. Ju mer volatila desto större är antalet. 14. Jag uppgraderade mitt återhämtningssystem till 10,0 sidor 274 till 275, inlägg 4107 till 4111. 5.2B. zip 686 KB 44.926 nedladdningar Uppladdad 1 aug 2010 5:31 5.2A. zip 3.5 MB 79.592 nedladdningar Uppladdad 1 aug 2010 5: 39am Anställd Jun 2007 Status: Lär männen att fiska 7 386 Inlägg Väl handeln kom aldrig in i vinst så jag lät det springa och jag har en 2: a ingång som MPTM tog 10 på. Senare kom det igen och det här priset hade en bra körning. Min tredje handel är nu 176 och min första handel är -51 pips för totalt 125 lägger till 10 från 2: a handeln för en total pip vinst på denna serie av affärer på 135. Om du tycker i en rad affärer snarare än den in, en av de flesta system kan du göra en negativ handel som gick -252 pips i hålet till lönsam eller bryta evens. När en handel får 150-250 i hålet letar jag efter den andra ingången för att komma tillbaka för att bryta mig jämnt. Så här såg den här över en veckors tidsperiod. Hela handelssekvensen var faktiskt en och en halv vecka. Inte en dålig affär. Varje handel använde en annan EA. Varje handel hade sitt eget Magic nummer och varje handel hade sin egen MPTM som hanterar handeln. Både de blå och vita linjerna är på botten så det är en bra tid att stänga handeln. När blått går hårt med den vita linjen som indikerar ett starkt drag så att du stannar kvar i handeln. Om vitt går ner till botten, men det blåa stänger då inte när den vita träffar botten. MPTM stängde rätt 2-handeln eftersom det inte fanns en stark flyttning där. För att få 1 EA att arbeta igen av BB-banden gick jag in i EA och bytte magi nummer till 5. Så samma EA kan användas igen om du ändrar Magic-nummeret. Jag använde inte MPTM eftersom jag ville att den skulle springa. Det gjorde jag, jag är glad. Jag letade inte efter min 2: a nivå igen tills den första handeln var över 150 pips i hålet på långsammare valutor 2-250 på mer flyktiga. Bifogad bild (klicka för att förstora) Ska du göra säkring när du handlar i hålet, var jag under intrycket att endast en EA kunde köra på ett diagram i taget. Kan mer än ett EA springa i taget Hur vet du om den första körs om du lägger till en andra När jag försökte detta så förstår jag att det första smiley-ansiktet försvinner och ersätts med namnet på den andra EA installerade. Du använder inte en andra EA tills den första är inmatad eller du vill byta EA, eftersom handelsvillkoren har ändrats. När EA går in i handeln är det gjort med sitt jobb. Du hanterar handeln efter det. Jag använder bara en EA i taget. Positionerna 2 och 3 nya EA: er fästes på skärmen eftersom den första EA inte vinst som förväntat. Anställd Jun 2007 Status: Lär männen att fiska 7 386 Inlägg För närvarande skyddar jag inte utom i nödsituationer, eller jag hittade bara att en nyhetsartikel kommer att gå illa mot mig. Säkring är en knepig sak att ångra. Anställd Jun 2007 Status: Lär männen att fiska 7 386 Inlägg Jag använder mitt tidigare format för handel och justerar över tiden med vad som fungerar bäst. Jag sätter möjliga affärer och vad EA jag planerar att använda med dem. Du kan välja och välja vilka som du tycker du gillar bäst. Lycka till. RESULTAT Säljer audcad 1 euraud 2 när det finns separering eurcad 2 eurgbp 2 eurnzd 2 eurusd 3 usdcad 2 TOTALA totalt för dag för veckan för månaden Överför VALUTOR OCH ANNAN INFO. Jag ska dela valutor i 4 grupperingar. Långsam, medelhög, måttlig volatilitet, extrem volatilitet. 2: a nivået reentry tal är förslag. LÖG VALUTAPROGRAM: 150 reentry AUDNZD, CHFJPY, EURGBP, EURCHF, NZDUSD, USDJPY, USDSGD, USDHKD MEDIUMGRUPP: 150-200 reentry AUDCAD, AUDUSD, EURCAD, EURUSD, NZDJPY, NZDCHF, USDCAD, MODERATE VOLATILE GROUP. 200 reentry AUDCHF, AUDJPY, EURAUD, EURJPY, GBPUSD, USDCHF VOLATILE (ANVÄND FÖRSIKTIGHET ELLER GÅ 250 eller 300 PÅ REENTRIERna. 200 reentry GBPCHF, GBPJPY, EURNZD REKOMMENDERA INTE LISTA 300 reentry Om du vill öva med 2.4.2 återhämtningen system använder GBPNZD. Jag har använt 300 pipreentries med gbpnzd framgångsrikt GBPNZD, GBPAUD, GBPCAD Jag märker att du har hållit refrences till MPTM (Multi Purpose Trade Manager) i Version 5, men du har inte utarbetat användningen. av nya läsare kan det vara en bra idé att inkludera ett dokument i användningen av MPTM med ditt system. Jag märker att med de nya EAs (Expert Advisers) för version 5 är den tidigare funktionen av automatisk handelskryptering efter stängning inte längre i kraft . Reentry händer bara om villkoren är uppfyllda en gång till. Reentry avsnitt är avsnitt 5 som jag jobbar på eftersom reglerna kommer att vara annorlunda men du är korrekta att villkoren måste uppfyllas igen och du behöver en viss mängd av spridningen mellan positioner baseradepå volatiliteten i valutan. MPTM kommer att bli valfritt. Eftersom jag har bytt till FXSol UK, kommer min minut att slå på MPTM, de kommer automatiskt att träffa den nya SLTP varje gång. Jag är garanterad att om jag sätter 10 kommer det nästan 100 gånger att hämta det. Så för mig kan jag bestämma mig för att inte använda den. Jag försöker några nya nummer, som 4025 och. du har det, de slog 25. Så jag kan gå utan den med den här mäklaren. Jag är bättre att låta slå en TP 40 än att gå med en 25. Jag vill inte missa de stora rörelserna när de händer så det är mitt dilemma med FXSol.

No comments:

Post a Comment