Thursday 7 December 2017

Forex lång kort strategi


Varför bör du titta på flera tidsramar när vi handlar Forex Innan vi förklarar hur man gör flera tidsramsanalys för din valutahandel, anser vi att it8217s är nödvändiga för att påpeka varför du faktiskt ska bläddra igenom de olika tidsramarna. Det är trots allt svårt att analysera bara ett diagram som en valutahandlare You8217ve har en miljard indikatorer på, du måste ha läst upp ekonomiska nyheter, you8217ve fick basketpraxis, en Call of Duty-session, ett varmt datum på McDonald8217s8230 Tja, let8217s spelar ett spel som heter 8220Long eller Short8221 för att visa varför du borde vara uppmärksam och lägga in extra ansträngning för att titta på olika tidsramar. Spelets regler är enkla. Du tittar på ett diagram och du bestämmer om du ska gå lång eller kort. Lätt, okej, klart Let8217s ta en titt på 10-minutersgrafen över GBPUSD den 1 juli 2010 (7012010) klockan 8:00 GMT. We8217ve har 200 enkla glidande medelvärden på, som tycks hålla som motstånd. Med prisprövning motståndet och bildande en doji. det verkar som en bra tid att korta rätt We8217ll ta det som ett ja. Men dang, se vad som händer nästa Paret stängde över motståndet och steg ytterligare 200 pips Ouch Åh, väl dåligt Vad fan hände Hmm, let8217s hoppa på 1-timmarschemat för att se vad som hände8230 Om du hade tittat på den timmarschema, skulle du ha märkt att paret faktiskt låg i botten av den stigande kanalen. What8217s, en doji hade bildat rätt smack på supportlinjen En klar köpsignal Den stigande kanalen skulle ha varit ännu tydligare på 4-timmarsdiagrammet. Varför Trading Forex är så svårt - Långsiktigt mot Kortvarigt Kommersiell Medlem Anställd Sep 2006 1.012 Inlägg Det finns massor av skäl men jag gillar att prata om två som jag tror täcker mycket av marken. De flesta handlare verkar vara mycket kortvariga quotswingquot eller intra-day handelsmän som vill hämta några pips och fortsätta. Vad som gör det här är svårt att försöka att exakt förutse de lilla 20-30 pip blipsen och blöja om och om igen med en konsekvent grund med en långsiktig vinst är något som jag anser vara nästan omöjligt för de allra flesta handlare att göra. Du har några vinnande och förlorande strimmor, men övergripande, om du lyckas hålla huvudet knappt över vatten så är du förmodligen långt före spelet. De flesta av dessa mycket kortfristiga handlare är beroende av de tekniska indikatorerna för att etablera sina affärer. Många har citerat ett system, men jag tror att backtesting är ett stort slöseri med tid. För att verkligen testa ett system måste du backa upp dina diagram så långt de går, så rör dig långsamt saker framåt, in och utgående affärer när du går. Och om du verkligen vill ha ett bra test, börja med 100 och bränna det om du förlorar det. Nu gör några fler test på samma sätt. De flesta trading quotsystem är variationer av MA crossover-system. Handeln när den lilla handen är på 2 och den stora handen är på. quot. Ja i en långsiktig trend ser de ut, men se ovanstående berätta om de verkligen jobbar. De kan inte berätta när vinsterna är maxed och de kan inte hålla dig ur illa marknader, vilket är när du ska ge tillbaka alla vinster som gjordes när du hade turen att fånga en trend. Mycket få handlare är långsiktiga och det finns några mycket bra skäl till varför. Långfristig handel kräver en mycket god kunskap om grundläggande och ekonomi. Det tar tid att smälta allt detta och de flesta handlare tycker förmodligen att det är väldigt tråkigt och svårt att följa men det som verkligen gör denna typ av handel så svårt är att för att kunna stanna kvar i dessa branscher måste du kunna rida ut de oundvikliga ups och nedgångar som uppstår som en trend fortskrider. Theres mycket mindre quotactionquot här eftersom längre sikt trender inte får sättas upp varje dag (eller till och med varje vecka). Dessa typer av affärer inte vädjar till spelare. Allt detta sagt, tror jag verkligen att den långsiktiga näringsidkaren har en mycket bättre chans att bli lönsam. Jag förklara detta genom att lägga upp några satsningar på NY Yankees. Alla vet att Yankees är ett mycket bra lag. Betydar det att de kommer att vinna världsserien varje år Nej, men heres min långsiktiga satsning: Jag kommer att satsa på att Yankees kommer att vinna fler matcher, då kommer de att förlora i år. Det är allt. Jag har bara en insats hela säsongen. Boring, verkligen. Vad som är värre är att de har förlorat 7 av deras sista 8 och de är under .500 för året hittills. Jag förlorar pips och jag måste stanna och rida ut den. Inte lätt. Heres the Yankee satsar det som att handla de korta klackarna och blöjorna: Jag kommer att satsa Yankees-poängen i denna inning. Hej, de gjorde i de 2 föregående inningsna. Alex Rodriguez kommer upp, den korta perioden MA av körningar som har scorats av Yankees har korsat på lång sikt MA av körningar som ges upp av den motsatta kannan. Theres mycket roligare i vadslagning på det här sättet. Du kommer att ha 8-9 betsday i 162 dagar. Massor av åtgärder, så länge dina pengar håller ut. Jag antar jag är en tråkig näringsidkare. Hoppas att jag inte drabbade dig för mycket. Om långsiktig handel intresserar dig och du vill ha lite hjälp med grundläggande analys, har jag flera andra trådar som kommer att hjälpa till. Gör bara en sökning. Anställd jan 2007 Status: Medlem 162 Inlägg Jag har nyligen kommit till denna slutsats också. Försöker gissa Eurusds riktning några dagar har jag missat den långsiktiga bilden och MISSED på PROFIT. Jag tror att långsiktig handel kan vara väldigt roligt, långsamt öka din position när den rör sig till din fördel. Med all information som de stora bankerna och handelsgolvet har till sin fördel, börjar jag se att den genomsnittliga joe scalperswing näringsidkaren sitter framför sin hemdator är blind som en fladdermus jämfört med de stora killarna. Så varför är det FUN Allt du läser dessa forum Jag är säker på att ha en spel sida. Kanske är det här en stor svaghet Men jag är helt clueless för långtidsinträde och stoppa förluststrategier. Jag skulle ha svårt att stomachera en 100 pip förlust. Kan någon rekommendera bra läsningsmaterial för längre sikt fx handel. Kommersiell Medlem Anställd Sep 2006 1.012 Inlägg Jag har nyligen kommit till denna slutsats också. Försöker gissa Eurusds riktning några dagar har jag missat den långsiktiga bilden och MISSED på PROFIT. Jag tror att långsiktig handel kan vara väldigt roligt, långsamt öka din position när den rör sig till din fördel. Med all information som de stora bankerna och handelsgolvet har till sin fördel, börjar jag se att den genomsnittliga joe scalperswing näringsidkaren sitter framför sin hemdator är blind som en fladdermus jämfört med de stora killarna. Så varför är det FUN Allt du läser dessa forum Jag är säker på att ha en spel sida. Kanske är det här en stor svaghet Men jag är helt clueless för långtidsinträde och stoppa förluststrategier. Jag skulle ha svårt att stomachera en 100 pip förlust. Kan någon rekommendera bra läsematerial för långsiktig handel med exakt vad som gör tradingexex så svårt Hej Ive hade några korta positioner ett tag och jag letade efter mer efter BNP förra fredagen. Efter att ha kommit in, började den ombegränsade och jag snabbt ner över 50 pips på mina nya positioner. Eftersom jag har en ganska stark tro på att viljan fortsätter att försämras under de närmaste veckorna, var drawdown något jag hade att hantera när det hände, började de falla igen. Visst, jag önskar att jag kunde ha kortat till ett bättre pris, men jag tror fortfarande att de priser jag fick kommer att se billigt ut som tiden går vidare. Så långt som att vara clueless för poster, använd de resurser som finns tillgängliga på FF. Theres en kalender som målar en ekonomisk bild tillsammans med mycket analys. Medan specifika samtal inte görs ges specifika ekonomiska indikationer och det är där dina inkomster kommer att göras från. Så långt som en SL är konsert-du sa att du inte kan mage en 100 pip förlust. Rättvis nog, men hur många partier handlar du och vilken storlek är ditt konto Om du har 5000 i ditt konto 1 eller 2 minis är en säker nivå för att handla på lång sikt. Var är det skrivet att ett 5000-konto kräver 20pip-positioner Exakt vad gör tradingexport så svårt Hej Ive hade några korta positioner ett tag och jag letade efter mer efter BNP förra fredagen. Efter att ha kommit in, började den ombegränsade och jag snabbt ner över 50 pips på mina nya positioner. Eftersom jag har en ganska stark tro på att viljan fortsätter att försämras under de närmaste veckorna, var drawdown något jag hade att hantera när det hände, började de falla igen. Visst, jag önskar att jag kunde ha kortat till ett bättre pris, men jag tror fortfarande att de priser jag fick kommer att se billigt ut som tiden går vidare. På den andra sidan av myntet, men inte mindre gripande, är citerande fallande daggers lika stora. Om du har tur, får du Miss One. quot Ahh, jag påminner om. Döda katt (er) studsa. Jag har nyligen kommit till denna slutsats också. Försöker gissa Eurusds riktning några dagar har jag missat den långsiktiga bilden och MISSED på PROFIT. Jag tror att långsiktig handel kan vara väldigt roligt, långsamt öka din position när den rör sig till din fördel. Med all information som de stora bankerna och handelsgolvet har till sin fördel, börjar jag se att den genomsnittliga joe scalperswing näringsidkaren sitter framför sin hemdator är blind som en fladdermus jämfört med de stora killarna. Så varför är det FUN Allt du läser dessa forum Jag är säker på att ha en spel sida. Kanske är det här en stor svaghet Men jag är helt clueless för långtidsinträde och stoppa förluststrategier. Jag skulle ha svårt att stomachera en 100 pip förlust. Kan någon rekommendera bra läsningsmaterial för långsiktig handel med fx Det bästa materialet jag har läst för långsiktig handel är långt ifrån Jacko-huset av smärtgänga. Du borde ge åtminstone de första 2 sidorna en läs. Allt som finns kvar i FF är bara vanlig skräp. CloggieWhat betyder det att gå länge i Forex Uppdaterad 23 februari, 2017 När du är 34long34 en valuta, placerar du helt enkelt en köporder på ett valutapar. I valutahandlare har alla valutapar en basvaluta och en citatvaluta. Citatet brukar se ut så här: USDJPY 61 100.00. USD är basvalutan och JPY är citatvalutan. Denna citat visar en kurs på 1 amerikanska dollar som är lika med 100 japanska yenen. När du lägger en lång handel på det här valutaparet, går du länge på USD-dollarn och samtidigt går kort på den japanska yenen. Det låter komplicerat, men du skulle göra den här handeln om du trodde att 1 skulle bli mer värdefull än 100,00 japansk yen (dvs 1 61 101.00JPY) Trendföljare som känner igen trendacceleration är ofta snabba på att gå länge på en handel och hoppas att stanna kvar i den handeln tills trenden löper ut. Vilka Komponenter Komplementet Går Långt i Forex Några av skälen till att näringsidkare går länge kommer från teknisk och grundläggande utveckling. Ur ett grundläggande perspektiv kan ekonomiska nyheter släppa över eller överraska ekonomins förväntningar. Detta visar att ekonomin går bättre än många förväntade och därmed finns utrymme för uppåtvända på den valutan, och det kan därför vara värt att gå lång. En annan grundläggande orsak till att valutahandlare kan bestämma sig för att gå länge ett valutapar är när en centralbank tillkännager sina planer för monetär åtstramning, som historiskt tenderar att lyfta sin valuta. Tekniska skäl för att gå långa gånger inkluderar prisspridning genom prismotstånd eller ett pristak som visar överraskande styrka och att en ny obalans på marknaden kan utvecklas som kan bli en stark trend. Andra orsaker som handlare tenderar att gå länge är när priset kommer ner till väldefinierat stöd eller ett prisgolv. Vilka nya handlare behöver förstå Det är viktigt för nya Forex-handlare att förstå att när du är i en valutahandel, är du alltid länge en valuta för paret. Även om du var kort paret, är du tekniskt kort basvalutan och länge priset eller motvalutan. Att låna ett exempel från en annan marknad, när du köper aktier i ett företag som Apple (NASDAQ. AAPL), går du lång Apple och kortar US-dollarn eftersom du tycker att värdet på en dollar inte kommer att växa så fort som värdet av Apple lager. Ett annat sätt att titta på detta förhållande är APPLUSD. Även när du säljer ditt lager tillbaka kan du tänka på det som att gå länge amerikanska dollar i korthet börsen, för av en eller annan anledning tror du nu att det är mer värdefullt att ha pengar än det är beståndet.

No comments:

Post a Comment